Ara li toca al ciruelero

No content amb els empelts que vaig fer temps enrrere als rosers, i que crec que no han agarrat; he tornat a fer un altre experiment.

Aquesta vegada li ha tocat al ciruelero.

Tenim un ciruelero que fa uns ciruelos grocs molt bons, pero com per a gustos colors, no agraden a tots els de casa. Aprofitant que ara tocava podar l'arbre, m'he decidit a agarrar vares d'un altre ciruelero, aquest roig, i provar a empeltarlo.

Primer que res, el ciruelero en questió:



I el mateix després de haver-li tallat un poc el monyo:



Bé, a continuació vaig preparar les ferramentes, que eren aquestes, una destral, un destornillador, una navaixa o cutex, plàstic, cinta aillant i cintes de plàstic per a empeltar.



Primer que rés vaig tallar una rama que no estiguera molt alta, ja que com mes alta més li costara en alimentar-se de sàvia, i com no més tardaría en creixer l'empelt.
A continuació caig agarrar la destral i li vaig fer un tall enmig del tronc.



Després vaig posar un destornillador dins del tall per a obrirlo un poc a fi de poder clavar be les "vares".



A continuació vaig agarrar una "vara" o rama del ciruelero roig i li vaig fer aquesta forma, a fí de poder posarla dins del tronc amb el tall.



Per cada tall en vaig col·locar dos. Les vares deuen col·locarse a les vores per a que la part exterior de les dos maderes estiguen en contacte, ja que aquesta part exterior anomenada "cambium" es per on circula la sàvia que es la que alimentarà als nous empelts.



Molts posen una pasta o "màstic" per a tapar les ferides que es fan, pero clar, si només tens que empeltar un ciruelero no val la pena comprar un pot sencer. Es per aixó que jo he improvisat amb un plàstic.
Crec que també impermeabilitzarà la ferida i la protegirà de posibles infeccions.



Després la vaig enrotllar amb cinta de plàstic per a empeltar i per a més seguretat vaig acabar la feina tapant-ho tot amb cinta aillant.



I per tal d'assegurar la feina, n'he fet alguns més.
Si no passa rés tindrem mig ciruelero roig i mig groc.



Pròximament vull empeltar també una parra que tinc que no fa ni un raïm en tot l'estiu.
Ja us ensenyaré les fotos.

Comentaris