Estèvia



Un dia, per casualitat, vaig veure una entrevista a un payés de Lleida, Josep Pàmies que entre altres coses parlava d'una planta: l'estèvia.


Aquesta planta te nombroses i interessants propietats.Però el més important d'aquesta planta és que a més, consumida en fulla verda com ensalada, com llepolia o bé en infusió de fulla seca, regula el sucre de la sang en persones amb diabetes sense provocar hipo-glucèmies, regula la hipertensió, la mala circulació, és diürètica, redueix l'ansietat pel menjar en persones obeses, evita la càries, regula l'estrenyiment, es poden elaborar dolços per a diabètics, etc ...

Curiosament, un altre dia parlant amb un amic d'aquesta planta, i comentant les seves propietats, em diu que ell té fulles d'aquesta planta, i no tarda ni un dia en donar-men un grapat d'elles seques.
Les vaig provar, i realment tenen un gust dolç, dins del gust que pot tindre una fulla, pero es dolça.

Pues bé, mirant a la xarxa vaig trobar altres enllaços que em van portar a aquesta web: http://dolcarevolucio.cat/ca/lassociacio
Dolça Revolució es una associació que recull informació de nombroses plantes medicinals, i jo he demanat informació, a veure si puc conseguir alguna planta d'Estèvia.

Comentaris