Malea

En efecte, lo de les tomaques es falta de calç, aixó m'ha dit un tècnic al que jo li pregunte totes les coses que internet no sap  explicarme. Només li he dit el que tenien les tomaqueres (que es feien marrons per el "cul") m'ha dit que era podredura apical, per falta de calç. Jo li he preguntat que si seria de massa aigua i ell m'ha dit que les taques no serien només per el "cul" sino que serien per tota la tomaca, o aixó m'ha paregut entendre a mi.
Encara no havia acabat d'explicar-li el cas ja estava anant cap als sac de calç que hi han al magatzem i dins d'una bossa de plastic m'ha posat un bon grapat de calç i m'ha dit que em posara a cada tomaquera un grapaet. A vorem:


Doncs bé, açi no acaba tot. El mes passat vaig arruixar la parra  per a que no agarrara ninguna malea.
Aquest matí mirant-la, a veure el raïm que tenia m'he quedat un poc sorprés de veure les taques que hi estaven apareixent a les fulles.
He tornat a preguntar antes de que m'envien a pasturar i m'han dit que es tractava de "MILDIU". A lo que jo he contestat que vaig arruixar amb un fungicida per a evitar aixó, pero la resposta es obvia, si arruixes i de seguida plou, no fas res, i com fa un mes que quasi tots els dies està plovent,..... aixó es lo que passa, malea a manta per tots els llocs.


Açi vos deixe un altre enllaç que parla del mildiu: http://articulos.infojardin.com/PLAGAS_Y_ENF/Enfermedades/mildiu.htm

Després de estar tota la setmana cagat de por a veure si tota l'hortalissa s'hen va a pastar fang, m'he quedat mirant una altra cosa curiosa. Son unes tomaqueres que m'han eixit per tot el bancal sense plantarles ni res. Es veu que la llavor ha estat ahí de l'any passat que mon pare va plantar tomaqueres i ara han creixcut elles a soles.
Jo he optat per no tractarles amb res, ni sofre, ni per al poll, ni desullarles ni res de res, a veure que passa.
De moment crec que estàn prou sanotes, a vosaltres que us pareix:


A vore que passa...

Comentaris